Review: Logan

Wolverine is een van mijn favoriete superhelden, X-Men (op Apocalypse na) is mijn favoriete superhelden filmreeks. Dus ik was erg, erg blij dat er een nieuwe Wolverine film uitkwam. En ik baalde ook meteen, omdat het duidelijk was dat dit de laatste Wolverine/X-Men film zou zijn met Hugh Jackman en Patrick Stewart. Maar in deze film zie je Wolverine zoals je hem nog nooit hebt gezien, en het is zeker een waardig einde van Hugh Jackman als Logan, en hetzelfde geldt voor Patrick Stewart als Charles Xavier.

Verhaal
Dit stukje bevat spoilers
Het verhaal begon erg verwarrend, en om eerlijk te zijn snapte ik sommige dingen na het kijken van de film nog niet helemaal. Het start met Logan, Caliban (een mutant die andere mutanten kan opsporen) en Charles Xavier in Mexico. Het wordt al snel duidelijk dat zowel Logan als de professor oud en ziek zijn geworden. Waarvan? Geen idee. De professor heeft medicijnen nodig om een soort van epileptische aanvallen te voorkomen, die ervoor zorgen dat de grond gaat schudden en mensen niet meer kunnen ademen.
Al snel komt Logan een vrouw tegen, die hem vraagt om een 11-jarig meisje (Laura) naar North Dakota te brengen, Logan zou hiervoor $50.000 betaald krijgen. In eerste instantie wil hij niet meewerken. Maar de vrouw werd vermoord en Laura klom stiekem in Logans auto. De mannen die de vrouw hebben vermoord kwamen achter Logan aan. En toen de confrontatie tussen de mannen (Reavers, die als doel hebben de laatste mutanten uit te roeien) en Logan ontstond, onthulde Laura haar mutantenkrachten: dezelfde als die van Logan. Hierdoor kon Logan haar niet meer achterlaten, en brengt hij haar naar North Dakota, samen met Charles.

Het verhaal is heel tof, het brengt de menselijkheid van Logan naar voren en zorgt ook voor enorm toffe actiescènes. Het is erg emotioneel, omdat Logan zich niet wil binden aan het Laura, door wat er in het verleden is gebeurd met de mensen waar hij om geeft, en omdat Charles duidelijk heel erg ziek is. Ook heeft Logan duidelijk veel moeite met het feit dat hij niet meer snel heelt, en oud aan het worden is. Charles probeert Logan ervan te overtuigen dat het leven de moeite waard is, en dat familie een mooi iets kan zijn. Buiten dat het een vrij gevoelige film (veel meer dan wat je gewend bent van Marvel films) is, zit het ook vol met awesome actiescènes. Logan en Laura die samen de bad guys verslaan, dat is echt ultimate goals.

Bron foto

Filmwerk
De actiescènes zijn echt goed gefilmd. Veel snelle shots van aanvallen, vooral bij Laura. Laura is jong, lenig en vol in shape. Dus in haar actiescènes zie haar gewoon volwassen mensen bruut slopen, zoals je Logan hebt gezien in alle andere X-Men films. Dat is echt badass. De gevechten waar Logan in belandt, wint hij niet meer allemaal, en zeker niet meer met het gemak als vroeger.
Als je een beetje gaat opletten, is het wel vrij duidelijk dat er veel gebruik wordt gemaakt van stunt doubles, bij de gevechten van Laura zeker. Wat 100% begrijpelijk is, want Daphne Keen, die Laura speelt, is pas 13 jaar oud. Maar het was wel overtuigender geweest als het haar gezicht niet zo duidelijk vermeden zou worden tijdens vechtscènes.

Algemeen
Over het algemeen een film die je zeker moet gaan zien. Het is een waardige afsluiter van de Wolverine-reeks en Hugh Jackman heeft op zijn best gepresteerd met zijn laatste Wolverine optreden. Als je de film kijkt zal je merken dat je een deel mist uit de tijdlijn, dat is soms best frustrerend want daardoor snap je niet waarom alle mutanten dood zijn, waarom Logan ziek kan worden, wat er is gebeurd dat Charles zo ziek is geworden en waar Caliban ineens vandaan kwam. Caliban vind echt tof trouwens. Fun fact: de acteur die Caliban speelt (Stephan Merchant), is ook de stem van Wheatley uit Portal.

Logan is een X-Men film zoals je nog niet eerder hebt gezien, vol character development, actie, nieuwe relaties, einde van relaties, cute ass kinderen en hier en daar humor. Ga hem kijken.

Bron eerste foto

(Visited 393 times, 1 visits today)